Move Fit

Move Fit

Move Fit
Ben je klaar om je fit te voelen? Bij Move Fit bieden we een divers sportrooster aan, speciaal ontworpen om je lichaam in topconditie te brengen.

Ons programma omvat een uitgebreide selectie sportlessen die een full body workout garanderen. Onder leiding van ervaren en gepassioneerde docenten werken we aan het verbeteren van je conditie en kracht. Op een inspirerende en energieke wijze stimuleren we de bevordering van zowel je fysieke als mentale gezondheid.

Voor wie is Move Fit bedoeld?
Onze lessen zijn ideaal voor volwassen vrouwen vanaf 21 jaar die streven naar een fitter en gezonder leven.

 

Dance Fit

Een full body work-out progamma. Dans is ontzettend geschikt als work-out omdat het alle drie de punten tegelijk aanpakt. Omdat de danstrainingen op tempo zijn, is het goed voor de hartslag. Je traint continu met je eigen lichaamsgewicht, waardoor je kracht opbouwt. En daarnaast wordt je leniger en werk je aan je balans.

In de dans work-out komen er verschillende dansstijlen voorbij waaronder: Afro dance, Dancehall en Hiphop. Drie kwartier lang zweten, dansen, plezier maken kort om; total body work-out. Zowel de buik-, rug-, been- en bilspieren spannen zich aan tijdens een dansoefening. Scheelt je weer een aantal setjes lunges, deadlifts en squats. Tijdens een drie kwartier dansen verbrand je ongeveer evenveel calorieën als tijdens een drie kwartier joggen.

Twerk Fit

Twerken is een dansstijl waarbij je voornamelijk je heupen en billen beweegt. Twerken wordt ervaren als een sexy dansstijl en geeft je een boost aan zelfvertrouwen. Twerken is goed voor heel wat spieren, zoals die in je billen, heupen, buik en onderrug en daarbij verbrand je behoorlijk wat calorieën tijdens een sessie

Pilates

Pilates is een bewegingsleer ontwikkeld door Joseph Pilates. Pilates is een training waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve training die je spiergroepen versterkt én rekt om een sterk maar ook soepel lichaam te krijgen.

Het voornaamste doel bij Pilates is om een sterk en stabiel lichaamscentrum (core/kern) op te bouwen. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans en vermindert het risico op blessures. Daarom is het juist zo goed om deze stabiliteit van je kern te trainen: het korset van spieren rondom je rug, buik en heup/bekken. Deze spieren gebruik je dagelijks bij vrijwel alles wat je doet.

Pilates wordt ook therapeutisch gebruikt. De therapie kan behulpzaam zijn bij revalidatie voor zieken en bij chronische aandoeningen. Het helpt bij het herstel van blessures en fysieke ongemakken. Wereldwijd gebruiken fysiotherapeuten de pilatesmethode als aanvulling op de reguliere behandeling.

Yin Yoga

Yin yoga is een statische en verstillende yogavorm, waarbij je langere tijd (minimaal drie tot vijf minuten, maar het kan ook langer) in een houding blijft. In plaats van je spieren actief aan te spannen, wil je in yin yoga je spieren juist ontspannen. Doordat je je spieren langere tijd stretcht en ontspant, kan de energie van de meer oppervlakkige lagen van je lichaam (de yangweefsels) naar de diepere lagen toe bewegen (de yinweefsels).

Yin yoga houdt de yin weefsels (gewrichten, banden en bindweefsel) in het lichaam gezond. Yinweefsel, zoals bindweefsel, heeft meer tijd nodig in een houding, omdat het veel stugger is dan bijvoorbeeld spierweefsel. Door rustig in de houding te komen en de houdingen minimaal drie tot vijf minuten vast te houden, wordt het bindweefsel langzaam opgerekt en gehydrateerd.

Tegelijkertijd stimuleer je de energielijnen die door het bindweefsel lopen, zodat energie weer vrij kan gaan stromen. Yin yoga heeft ook een groot effect op je geest, het geeft ruimte, helpt spanning los te laten en is meditatief.